یا حسین

بسم الله الرحمن الرحیم

یا حسین

بسم الله الرحمن الرحیم

به این می گن برخورد با مفاسد اقتصادی!

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۴۲ ب.ظ

 

آقایون قوه قضائیه که خیلی به خودشون می بالند و مانور تبلیغاتی می دن که چهار تا اراذل و اوباش رو که توسط نیروی انتظامی از کف خیابون ها جمع شده بودند به سزای اعمال زشتشون رسوندند، خواهشا یه توجهی هم به این آقایونی که بانک ها ازشون چند هزار میلیارد موقعات بانکی دارند بفرمایند و  اگه دستشون می رسه با چند تا از این مدیرهای متخلف هم خدایی نکرده بد نیست اگه بر خلاف مصلحت نظام اسلامی نیست یه برخورد مودبانه ای هم که شده بکنند. بعضی از رجال اگر یه موقع به وبلاگ من سر زدند این نحوه برخورد امیر المومنین علیه السلام با مفاسد اقتصادی و کارگزاران متخلف رو یه نگاهی بندازند شاید یک کم تکون بخورند.

"ابن هرمه" ناظر بازار اهواز بود، علی (ع) از او خیانتی دید به~رفاعه بن شداد بجلی~ فرماندار خود در اهواز چنین نوشت:

هنگامی که نامه مرا خواندی ابن هرمه را از نظارت بازار برکنار دار و او را به مردم معرفی کن و به زندانش افکن و آبرویش را بریز، و به همه بخشهای تابع اهواز بنویس که من اینگونه عقوبتی برای او معین کرده ام. مبادا در مجازات او غفلت یا کوتاهی کنی که نزد خدا خوار می شوی و من به زشتترین صورت ممکن و را از کار برکنار می کنم و خدا آن روز را نیاورد.

و چون روز جمعه رسید او را از زندان در آو و 35 تازیانه بزن و در بازارها بگردان. و هر کس گواهی آورد (که از او چیزی ستانده است) او را با گواه قسم ده و مبلغ را از مال ابن هرمه بردار وب ه صاحب آن بپرداز. و دوباره او را خوار و سرافکنده و بی آبرو به زندان بازگردان و پاهایش را در بند گذار و تنها برای نماز باز کن. فقط اگر کسی برایش خوراک یا نوشابه یا پوشاک یا زیراندازی آورد به او برسان.

و مگذار ملاقاتی داشته باشد تا مبادا راه پاسخگویی به محاکمه را به او یاد دهند وب ه ازاد شدن از زندان امبدوارش سازند. و اگر دانستی که کسی چیزی (عذری) به او آموخته است که به مسلمانی زیانی می رساند او را نیز تازیانه بزن و زندانی کن تا توبه کند.

شبها زندانیان را به فضای باز بیاور تا تفریح کند، جز ابن هرمه مگر بترسی که بمیرد در این صورت اور ا نیز با دیگران به حیاط زندان بیاور. و اگر دیدی هنوز طاقت تازیانه خوردن دارد پس از 30 روز 35 تازیانه دیگر بجز 35 تازیانه نخستین به او بزن. و برای من بنویس که درباره بازار (و نظارت بر آن) چه کردی و پس از این خائن چه کسی را برای نظارت برگزیدی. در ضمن حقوق ابن هرمه خائن را نیز قطع کن.

  • سعید مشکدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی